본문 바로가기
list

Wham 웸 Last Christmas 라스트 크리스마스 가사 해석

by 뷰22 2022. 12. 15.

겨울, 크리스마스 시즌이 되면 캐럴송만큼이나 많이 들을 수 있는 팝송이 있습니다. 

바로 1984년 그룹 웸 (WHAM!)이 발표한 앨범 'Everything She Wants'의 첫 번째 싱글곡인 <Last Christmas>입니다. 

 

 

 

 

Wham 웸 Last Christmas 라스트 크리스마스 가사 해석

 

Last Christmas 

 

Last Christmas, I gave you my heart

지난 크리스마스, 나는 당신에게 내 마음을 고백했죠

But the very next day you gave it away

그런데 바로 다음날 당신은 거절했어요

This year, to save me from tears

올해에는 눈물을 흘리지 않도록

I'll give it to someone special

특별한 사람에게 내 마음을 줄 거예요

 

Last Christmas, I gave you my heart

지난 크리스마스, 나는 당신에게 내 마음을 고백했죠

But the very next day you gave it away (you gave it away)

그런데 바로 다음날 당신은 거절했어요

This year, to save me from tears

올해는 눈물을 흘리지 않도록

I'll give it to someone special (special)

특별한 사람에게 내 마음을 줄 거예요

 

Once bitten and twice shy

한번 상처를 받아 두 번째는 조심스럽죠

I keep my distance but you still catch my eye

난 거리를 두려하는데 그대는 여전히 내 눈길을 사로잡아요

Tell my baby, do you recognized me?

말해줘요, 나를 기억하나요?

Well, it's been a year, It doesn't surprise me

음, 일년만이니 놀랍지도 않아요

 

Happy Christmas, I wrapped it up and sent it

해피 크리스마스, 나는 선물을 준비해서 보냈죠

With a note saying, " I live you, " I meant it

'사랑해요'라는 쪽지와 함께, 나는 진심이었어요

Now I know what a fool I've been

이제 난 내가 얼마나 바보였는지 알아요

But if you kissed me now I know you'd fool me again

그러나 만약 지금 그대가 키스해준다면 난 다시 바보가 될 걸 알아요

 

Last Christmas, I gave you my heart

지난 크리스마스, 나는 당신에게 내 마음을 고백했죠

But the very next day you gave it away (you gave it away)

그런데 바로 다음날 당신은 거절했어요

This year, to save me from tears

올해에는 눈물을 흘리지 않도록

I'll give it to someone special (special)

특별한 사람에게 내 마음을 줄 거예요

 

Last Christmas, I gave you my heart

지난 크리스마스, 나는 당신에게 내 마음을 고백했죠

But the very next day you gave it away 

그런데 바로 다음날 당신은 거절했어요

This year, to save me from tears

올해에는 눈물을 흘리지 않도록

I'll give it to someone special (special oh)

특별한 사람에게 내 마음을 줄 거예요

 

Oh my baby (Ooh)

 

A crowded room, friends with tired eyes

북적이는 방, 피곤한 눈을 한 친구들 

I'm hiding from you and your soul of ice

나는 당신과 당신의 차가운 영혼으로부터 숨어 있어요

My god, I thought you were someone to rely on me

세상에, 나는 당신이 믿을만한 사람이라고 생각했었죠

I guess I was a shoulder to cry on

나는 기대어 울 어깨였나 봐요

A face on a lover with a fire in his heart

당신을 향한 불타오르는 마음을 

A man under cover but you tore me apart

숨기고 있지만 당신은 내 마음을 찢었어요

Now I've found a real I love you'll never fool me again

이제 나는 진짜 사랑을 찾았죠 당신은 다시는 날 바보로 만들지 못할 거예요

 

Last Christmas, I gave you my heart

지난 크리스마스, 나는 당신에게 내 마음을 고백했죠

But the very next day you gave it away (you gave it away)

그런데 바로 다음날 당신은 거절했어요

This year, to save me from tears

올해에는 눈물을 흘리지 않도록

I'll give it to someone special (special)

특별한 사람에게 내 마음을 줄 거예요

 

Last Christmas, I gave you my heart (gave you my heart)

지난 크리스마스, 나는 당신에게 내 마음을 고백했죠

But the very next day you gave it away (you gave it away)

그런데 바로 다음날 당신은 거절했어요

This year, to save me from tears

올해에는 눈물을 흘리지 않도록

I'll give it to someone special (special)

특별한 사람에게 내 마음을 줄 거예요

 

Face on a lover with a fire in his heart ( gave you my heart)

당신을 향한 불타오르는 마음을 

A man under cover but you tore him apart

숨기고 있지만 당신은 내 마음을 찢었어요

Maybe next year, I'll give it to someone 

어쩌면 내년엔 누군가에게 줄 거예요

I'll give it to someone special (special someone)

특별한 누군가에게 줄 거예요

 

 

 

 

- 롱 버전 추가 파트 -

 

someone

누군가

I'll give it to someone

누군가에게 줄 거예요

I'll give it to someone special

특별한 누군가에게 줄 거예요

 

Who'll give me something in return

누군가 내게 돌려줄 것이고

I'll give it to someone, hold my heart and watch it burn

내마음을 사로잡고 타는 것을 바라볼, 누군가에게 나는 줄 거예요

I'll give it to someone 

누군가에게 줄 거예요

I'll give it to someone special 

특별한 누군가에게 줄 거예요

 

I thought you were here to stay

나는 당신이 여기에 머무를 거라 생각했어요

How can love be a day?

어떻게 하루뿐인 사랑일 수 있죠? 

I thought you were someone special, gave you my heart

나는 당신이 내 마음을 줄 특별한 사람인 줄 알았어요

I'll give to to someone, I'll give it to someone

나는 누군가에게 줄 거예요

 

Last Christmas, I gave you may heart 

지난 크리스마스에 나는 당신에게 고백했는데

you gave it away

당신은 거절했어요

I'll give it to someone, I'll give it to someone

나는 누군가에게 줄 거예요

La la la -

 

 

창-여자-트리
Wham 웸 Last Christmas 라스트 크리스마스 가사 해석

 

WHAM!

 

웸(Wham!)은 조지 마이클과 앤드루 리즐리가 1980년도에 결성된 1986년까지 활동한 영국 듀오입니다. 그룹명인 'Wham! '의 의미는 쾅하는 폭발 소리라고 합니다. 1984년에 발매한 2집 'Make It Big'의 히트로 인기가수로 발돋움하였습니다. <Last Christmas>는 1984년 싱글로 발표되었고 1986년 3집 앨범에 롱버전으로도 수록되었습니다. 

그들의 대표적인 히트곡으로는 <Wake Me Up Before You Go Go>, <Faith>, <Careless Whisper> 등이 있습니다.

 

 

댓글